Kiedy doszedłeś do wniosku, że jesteś przedsiębiorcą, który może nie prosperować na arenie korporacyjnej od 8 do 17, możesz nie wiedzieć, co z tym zrobić. Nawet przy niezbędnej motywacji, umiejętnościach i zdolnościach wielu potencjalnych właścicieli firm ma problem ze znalezieniem odpowiedniego pomysłu, aby się wycofać. Nie powinno to jednak zniechęcać. Istnieje kilka naprawdę dobrych technik i zasobów, które pomogą Ci odkryć pomysł na biznes.
Zacznij od odrobiny samokontroli.
Odkryj, jakie są Twoje pasje, jakie masz wykształcenie i jakie posiadasz umiejętności lub wiedzę. Dowiedz się, co najbardziej lubisz robić lub w czym jesteś najbardziej utalentowany; może to zasugerować, na jakiej branży lub branżach powinieneś się skoncentrować przy swoim pomyśle biznesowym. Zapisz swoje wyniki. Bądź ogólny, pomysły na biznes mogą rzucić się na ciebie lub nie na tym etapie. Pamiętaj, że ważne jest tutaj zidentyfikowanie branży biznesowej, która pasowałaby do twoich talentów i zainteresowań.
Przejrzyj swoje osobiste potrzeby.
Zidentyfikuj własną rzeczywistą potrzebę, a być może znajdziesz odpowiednią potrzebę do zaspokojenia w całej branży. Internetowy punkt sprzedaży do projektowania i zamawiania niestandardowych deskorolek dla Ciebie może być czymś, co możesz zapoczątkować i dostarczyć społeczności deskorolkowej z dużymi zyskami. Wymień wszystko, co możesz wymyślić, za co zapłaciłbyś w swoich obszarach zainteresowań; wyniki te będą początkiem konkretnych pomysłów biznesowych.
Zapytaj innych.
Zapytaj swoich przyjaciół, rodzinę i współpracowników, którzy mają te same zainteresowania, jakie mogą być ich potrzeby lub pragnienia w branżach, które badasz. Dowiedz się, jakie są ich zdaniem najlepsze sposoby zaspokojenia tych potrzeb. Zapytaj ich, ile byliby skłonni zapłacić za zaspokojenie tych potrzeb. Spraw, aby badanie było konwersacyjne i zrelaksowane, a będziesz zaskoczony, jak wiele pomysłów możesz wygenerować.
Postaw na rozwój.
Idź do biblioteki i przejrzyj czasopisma i czasopisma dotyczące branż, na których chcesz się skupić. Szukaj trendów biznesowych, które wskazują, dokąd zmierza branża. Dowiedz się, czym jest „następna wielka rzecz”, a możesz zostać liderem biznesowym, który wprowadzi ją na rynek.
Zrób research.
Przeszukuj witryny biznesowe online, takie jak Inc.com lub Entrepreneur.com, które oferują artykuły na temat nowych pomysłów biznesowych, a także fora do omawiania wszelkich nowych pomysłów. Przejrzyj informacje i wejdź w interakcję z innymi uczestnikami forum. Skorzystaj z tej okazji, aby wymieniać się pomysłami, otrzymywać opinie i wybierać mózgi podobnie myślących przedsiębiorców.
Skorzystaj z opinii uzyskanych w poprzednich krokach, aby udoskonalić swoją listę. Porzuć pomysły, które nie mają wystarczająco dużego rynku lub których uruchomienie może być zbyt kosztowne. Podsumuj każdy ze swoich pomysłów biznesowych w krótkiej frazie i wyszukaj je w Internecie. Dowiedz się, czy ktoś inny próbował zrealizować Twój pomysł na biznes w przeszłości lub obecnie. Badaj i badaj ich sukcesy i porażki. Dowiedz się, jak możesz udoskonalić ich wysiłki lub czy rynek jest w ogóle gotowy na ten pomysł. To powinno pomóc ci zidentyfikować jeden lub dwa pomysły, które są naprawdę gotowe do realizacji.